Partnerska grupa Czasoholicy, aktualnie najliczniejsza oraz najprężniej rozwijająca się grupa na Facebooku skupiająca miłośników zegarków, była już niejednokrotnie prezentowana na portalu, a także szerzej opisywana w najnowszym, drugim numerze magazynu Zegarki i Pasja – kwartalnik Zegarki i Pasja numer 2. Grupa licząca już ponad 20 000 członków rozwija się bardzo dynamicznie dzięki zaangażowaniu i pracy jej założycieli oraz atmosferze, którą wspólnie budują jej administratorzy oraz coraz liczniejsi członkowie. Grupa, poza codzienną działalnością polegającą na pomocy merytorycznej w zakresie różnych kwestii dotyczących zegarków, może pochwalić się już także organizacją licznych konkursów, posiadaniem kilku modeli zegarków przygotowanych specjalnie dla członków grupy, jak również obecnością jej reprezentantów na tegorocznych targach w Bazylei.
W drugim numerze kwartalnika pisałem, iż jednym z efektów tej wizyty na tegorocznych targach było nawiązanie kontaktów reprezentantów grupy z wieloma markami zegarkowymi, w tym także z marką Seiko, co skutkować miało oficjalnym spotkaniem w Polsce z przedstawicieli marki Seiko odpowiedzialnymi za działania w Europie.
I to się właśnie udało!
Pierwsze spotkanie fanów Seiko z grupy Czasoholicy z przedstawicielami Seiko Polska oraz Seiko Europe miało dość kameralny charakter. Celem spotkania (ze strony Seiko) była chęć podjęcia próby zebrania informacji oraz rozeznania potencjalnego zapotrzebowania polskiego rynku na zegarki Seiko z “wyższej” półki cenowej, jak również promocja limitowanych edycji zegarków i kolekcji Grand Seiko. Ze strony Czasoholików, poza administracją, zostały zaproszone osoby które są wieloletnimi pasjonatami Seiko, a zarazem kolekcjonerami zegarków tej marki, jak również przedstawiciel redakcji portalu Zegarki i Pasja.
Przedstawicielami Seiko Polska i Seiko Europe, którzy brali udział w tym wydarzeniu, byli:
Patricio Testart – Marketing & Sales Manager Export Europa (wschodnia),
Betul Sariaydin – Specjalista ds. Marketingu w Seiko,
Tomasz Kotula – Dyrektor ds. Importu i Marketingu, Brand Manager Seiko w Zibi.
Katarzyna Wieczorek – Asystent ds. Marketingu i Importu dla Seiko. ( Zibi).
Celem Czasoholików było pokazanie przedstawicielom Seiko nie tylko własnych kolekcji czasomierzy, które wywarły na nich ogromne wrażenie!, ale także przekazanie jasnego sygnału, iż liczne grono miłośników japońskiej marki oczekujemy także w Polsce wszystkich modeli Seiko sprzedawanych w Europie.
Co więcej, uczestnicy spotkania wystąpili nawet także z prośbą o możliwość dostępu do zegarków produkowanych tylko na rynek azjatycki, w tym Japoński!
Czy przyniesie to faktycznie efekty - czas pokaże.
Podczas spotkania przedstawiciele Seiko Europe kładki duży nacisk na przekazanie wiedzy w zakresie modeli z prestiżowej i doskonale znanej kolekcji Grand Seiko.
Kolekcji, która w tym roku przeszła pozornie niewielką, a zarazem ogromną zmianę, szczególnie z punktu widzenia konserwatywnych i niezwykle przywiązanych do tradycji Japończyków - czyli usunięcie z tarcz modeli „Seiko Grand Seiko” nazwy Seiko, a pozostawienie jedynie nazwy „Grand Seiko”!
Pan Patricio Testart przedstawił uczestnikom interesującą prezentację dotyczącą historii oraz najważniejszych cech modeli Grand Seiko, natomiast Pan Tomasz Kotula, który tłumaczył anglojęzyczną prezentacją dla tych uczestników, którzy nie władali biegle językiem angielskim, poszerzał przekaz o dodatkowe informacje z naszego rodzimego rynku.
Spotkanie odbywało się w miłej, bardzo przyjacielskiej atmosferze.
Wszyscy uczestnicy spotkania, włączając w to przedstawicieli Seiko, otrzymali specjalne t-shirty „Seikoholików”, które widoczne są na zdjęciach.
Uczestnicy mieli okazję zadawać pytania, a po zakończeniu części oficjalnej wszyscy obecni – także przedstawiciele marki Seiko – spędzili wiele czasu na podziwianiu przepięknych modeli zegarków Seiko, zarówno starych jak i nowych, które przywieźli ze sobą Czasoholicy.
Wśród imponującej liczby wszelkiego rodzaju modeli Seiko można było podziwiać także współczesne, nowe modele Seiko i Grand Seiko, udostępnione przez przedstawicieli tej marki.
Czasoholicy to pierwsza, nieformalna polska grupa na Facebooku do której zwróciła się tak znana i szanowana marka, jaką jest Seiko, z propozycją spotkania w “roboczym” formacie.
Wyraźnie można zauważyć, że grupa coraz mocniej oddziałuje na rynek nowych zegarków w Polsce, co dotyczy m. in. marki Seiko, której produkty były od samego początku obecne i widoczne wśród grupowiczów.
Poprzez tego typu inicjatywy widać, że nie trzeba być wielką korporacją czy stowarzyszeniem, by zostać dostrzeżonym przez wiodących producentów zegarków.
Ostatecznie najważniejsi są przecież przede wszystkim finalni użytkownicy czasomierzy, którzy zrzeszają się w grupach takich jak Czasoholicy oraz regularnie korzystają z profesjonalnych serwisów branżowych typu Zegarki i Pasja, by wspólnie dzielić się swoją pasją oraz zdobywać wiedzę i informacje.
Relacjonowane spotkanie było pierwszym tego typu wydarzeniem w Polsce.
Biorąc pod uwagę bardzo pozytywny odbiór całego przedsięwzięcia ze strony przedstawicieli Seiko, jest wielce prawdopodobne, iż spotkania w tym formacie - kierowane głównie do fanów japońskiej marki - będą kontynuowane i będą odbywać się cyklicznie.
Wszelkie szczegóły dotyczące kolejnych spotkań z pewnością będą prezentowane na profilu grupy Czasoholicy na Facebooku, gdzie możecie także zadawać pytania odnośnie warunków uczestnictwa w następnych spotkaniach.
Autor: Maciej Kopyto
*zdjęcia: Maciej Kopyto, Michał Wajsen, Michał Woźniak.
16:36 27.07.2017Wiadomości
Czasoholicy, pierwsze spotkanie fanów Seiko z europejskimi przedstawicielami marki – relacja oraz wiele zdjęć!
REKLAMA
Zegarkowy savoir-vivre – czyli co wolno, co należy, a czego robić nie wypada
Zegarki (skoncentruję się na męskich) nie stanowią obecnie jedynie urządzeń do wskazywania czasu. Tych mamy wokół siebie na tyle dużo, że noszenie zegarka nie jest niezbę ...
Dzwony zegara Zamku Królewskiego w Warszawie
Bardzo ważnym i ciekawym elementem zegara na Zamku Królewskim w Warszawie są jego dzwony. Wykonane zostały one w czynie społecznym przez firmę Antoniego Kruszewskiego z W ...
Komplikacje konstrukcji modułu napędu zegarka – część 1
Zadania stawiane modułowi napędu, jego wczesne zmiany konstrukcyjne i przyjęte jako bazowe rozwiązanie, są opisane we wprowadzeniu do niniejszych rozważań – „Epizod 5 – N ...
Rado Centrix Open Heart. Nowe damskie zegarki Jubilé i Super Jubilé
Szwajcarska marka Rado, jako firma zegarmistrzowska, ponadprzeciętnie dba o nadgarstki kobiet. Dba w tym sensie, że w ofercie marki jest naprawdę sporo modeli zegarków, o ...
Seiko Sharp Edge Series 3 Days. Wydłużona rezerwa chodu i tarcza z wzorem asanoha
Trudno jest stworzyć zegarek, który może stać się fundamentem całej platformy modelowej. Japońskiej marce Seiko jednak niejednokrotnie ta sztuka się udawała. Tak też było ...
Perrelet Turbine Carbon Racing. Nowoczesne materiały i wyścigi samochodowe
Jeśli o jakichś zegarkach można powiedzieć, że mają „dynamiczną” tarczę, to na pewno będą to modele szwajcarskiej marki Perrelet z linii turbine. To z pewnością jedne z n ...
Rok przestępny: 1 dzień, raz na 4 lata. Kto wymyślił lata przestępne i po co?
Mawiają, że szczęśliwi czasu nie liczą. Jest w tym ziarno prawdy, ponieważ odkąd nauczyliśmy się mierzyć czas, to zaczęliśmy się… spóźniać. Niezupełnie o to chodzi, jedna ...
Notatki z prywatki. Relacja ze spotkania w pracowni marki Błonie
Przyznam, że sporo wody upłynęło w Wiśle od czasu, kiedy ostatni raz byłem na prywatce, więc z wielkim entuzjazmem zareagowałem na zaproszenie na prywatkę od marki Błonie ...
Zegarki z napisem “Korea made” na tarczy, czyli najciekawsze marki z Korei Południowej
W cyklu artykułów prezentowanych na portalu Zegarki i Pasja “odwiedziliśmy” do tej pory kilka krajów – m. in. Australię, Islandię i Norwegię, pokazując Wam spore grono ci ...
Zegarki i Pasja X Czasoholicy - „Zegarki przez pokolenia”
Czy pamiętasz, jakie zegarki nosili twoi dziadkowie? A zegarki, które dziś noszą twoi rodzice - czy byłyby dla ciebie szczytem marzeń i chętnie nosiłbyś/nosiłabyś taki mo ...
Orient Semi Skeleton. Jeden z hitów japońskiej marki w 4 nowych kolorach
Od dawna wiadomo, że w świecie zegarków trendy są zmienne, szczególnie jeśli związane jest to z ich wyglądem. Dokładnie to samo ma miejsce w przypadku japońskiej marki Or ...
Frederique Constant Highlife Ladies Quartz. Idealny balans klasyki i nowoczesności
Jeśli chodzi o zegarki, ale zapewne nie tylko, kobiety obdarzone zostały bardziej niż panowie, wysublimowanym gustem. Ja zawsze (prawie) zdaję się w tych kwestiach na żon ...